Valio voi räjäytti arvostuspankin
Valitettavasti luomu ei ole lyönyt itseään brändinä läpi, kaikesta hehkutuksesta huolimatta.
Brändi syntyy erityisesti määrätystä tunnesiteestä tuotteeseen, jonka kuluttaja kokee nähdessään luottamusta herättävän logon yms kaupan hyllyllä.
Valitettavasti 200 parhaaksi brändätyn tuotteen listalla ei ollut yhtään luomutuotetta, sillä kuitenkin sadan parhaan brändin listalla oli noin puolet ruokatuotteita (44 kpl), joten pitkä tie on kuljettavana.
Tietenkin pitää muistaa, että kaikesta hienosta medianäkyvyydestä ja luomun tapetilla olemisesta huolimatta luomun osuus kaikesta elintarvikemyynnistä on jossain 1.5-1.7 prosentin välillä.
Tuo mielessä pitäen täytyy kysyä, että miksi ihmeessä luomusta puhutaan suurenakin trendinä?
Ja kunhan uusimmat tieteelliset tutkimukset nostetaan esiin vaikkapa siitä, että luomu on todellisuudessa huonompi asia ympäristölle monissa asioissa verrattuna tavanomaiseen tuotantoon, voi luotetuksi brändiksi tuleminen olla työn ja tuskan takana.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti