31. toukokuuta 2013

Kuluttajan muisti noin 2 viikkoa


Käsi ylös, kuka vielä muistaa hevosenlihakohun?

Ruokavalmistajien mukaan kohulööpit näkyvät myynnissä pari viikkoa ja sitten kuluttajat unohtavat kohut:

Ruokavalmistajat: Hevosenlihaskandaali näkyi vain hetken

 

Kohu vaikutti Saarioisten ruokien menekkiin kahden viikon ajan. Nyt kysyntä on palautunut normaaliksi, kertoo toimitusjohtaja Ilkka Mäkelä.

Samaa sanoo Poutun toimitusjohtaja Pekka Kosonen.
 - Se näkyi vajaa pari viikkoa ja sitten normalisoitui.

 Tietenkin tässä tapauksessa vaikutti myös se, että tuote ei ollut terveydelle vaarallinen, vaan tuote ei vain ollut sitä mitä paketissa luvattiin.

Valmisruokien suosio on kauppojen mukaan kuitenkin ollut jo pidempään laskussa. Tuoretta lihaa ja kalaa menee nykyään enemmän, sillä trendinä on tehdä ruokaa itse. 

Kunnes tulee uusi trendi.. Sitä odotellessa pistän uunin päälle ja tyrkkään kalan uuniin kera vihannesten. Huomenna grillataan.

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Sama se on mistä aiheesta puhutaan, kuluttajan muisti on ja on aina ollut se kaksi viikkoa. Jos muisti olisi pidempi ja parempi, meillä olisi varmaan vähän eri poliitikotkin eduskunnassa ;)