Aiempi blogaukseni siitä, kenen taskuun valuvat luomuun tuhlatut rahat, on nyt saanut päivityksen, eli Phil Howards on päivittänyt oman selvityksensä brändeistä luomun takana. Näiden taskuun siis luomuun sijoitetut rahat kilahtavat:
Who Owns Organics — Updated
Yhdysvaltain ruokajätti nro 2, eli Hain Celestial on tehnyt brändiostoja ja nyt ainakin sekä Blueprint ja Ella's Kitchen ovat jättiläisen hoiviin päätyneet.
Olipa Cornucopian sivuilla muitakin mielenkiintoisia selvityksiä, kuten tämä:
The Organic Watergate: Advocates Condemn Corruption and USDA’s Cozy Relationship with Corporate Agribusinesses in Organics
Cornucopia ei ole luomukriittinen tai anti-luomusivusto, vaan cornucopia on alkuperäisen luomun, sekä luomun pientuottajien puolustaja, joka on havahtunut samaan tosiasiaan kuin itsekin, eli luomu ei ole mitään sellaista nykypäivänä, mitä sen sanotaan olevan mainoksissa.
Tosin tämän päivän luomu ratsastaa niillä mielikuvilla, jotka luomun pioneerit loivat, mutta mitään alkuperäistää ei luomussa enää ole jäljellä, vaan se on suuryhtiöiden tapa viherpestä tuotteitaan, tai ottaa muuten vain ylimääräinen raha markkinoilta pois kuleksimasta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti